E-mail marketing

Få og fasthold kunder

Blue Header

E-mail marketing er en velkendt marketingsmetode, de fleste virksomheder har erfaring med e-mail marketing. Men alligevel får de fleste virksomheder, ikke det optimale resultat ud af deres e-mail marketing. Det er vigtigt, at din virksomhed har et godt e-mail flow, der kan holde kunderne tilfredsstillet, interesseret og få fokus på din virksomhed.

Hvis din virksomhed har en nyhedsmail, hvor kunderne skriver sig op, er det vigtigt, at du hele tiden følger op på e-mail. Det gør du via et e-mail flow. Et e-mail flow vil som regel altid starte med en velkomstmail, eller jeg vil næsten sige, at det skal din e-mail flow. En undersøgelse viser, at ca. 74% af dem der skriver sig op til en nyhedsmail – dit e-mail flow, forventer at få en velkomstmail. Så hvorfor ikke gøre det?

I en velkomstmail, kan du introducere dig selv og virksomheden, altså i korte træk. For nu hvor vi næsten er ved det, så husk altid at gøre din e-mail kort. Der er ingen der gider at læse en lang og indviklede mail. Så hold det kort og enkelt. I din velkomstmail er det også altid en god ide at referere til dine sociale medier og hjemmeside, så leder du op til interaktion på SoMe og din hjemmeside.

Der er ingen regler for, hvordan dit e-mail flow skal være. Du skal planlægge det, der passer til din virksomhed. Du skal ikke sende for mange mails ud, så de ikke bliver læst, men det skal også gøres så ofte, så modtagerne er bevidste om, hvem du er og følger med i dit mail-flow. Her kommer lige et par gode tips til dit e-mail flow.

Først og fremmest skal du genbruge. Genbrug dine egne mails, selvfølgelig skal du ikke sende din velkomstmail ud 8 gange om året til den samme modtager. Men genbrug det der giver mening. Dernæst så lav dine mails, så de passer til omverdenen. Eller omverdenen er måske så meget sagt. Det er f.eks. at give tilbud op til jul, eller sætte fokus på deadlines, til f.eks. hvis du arbejder med andre virksomheder, så husk dem på at indberette moms. Det sidste tip du lige får i denne omgang omkring e-mail flow er, at du skal huske at være personlig. Når du skriver en e-mail til en kunde eller potentiel kunde, så brug altid deres navn. Det giver en mere personlig e-mail, hvor modtageren føler at e-mailen er specifikt rettet mod dem.

Få sparring af vores coach Paw Sandholt omkring e-mail marketing.

 

Gør din iværksætterrejse nemmere - bliv medlem