Hvad er Upodi?

En subscription management platform.

Upodi er en ”Subscription management platform” eller helt simplificeret en abonnementsstyringsplatform. Vi gør det lettere at igangsætte og drifte en virksomhed bygget på en kommerciel model af abonnementer og gentagende betalinger.

At bygge en abonnementsbaseret forretning er aldeles attraktivt og både B2B og B2C forbrugsmønstre bevæger sig i retningen af abonnementsmodeller – derfor er det at starte en sådan virksomhed også meget populært.

Desværre undervurderer mange kompleksiteten i at skabe en abonnementsforretning, og ender med en masse manuelle processer og dermed stor administrativ byrde, som ikke er værdiskabende.

Derfor eksisterer Upodi – vi er motoren, der driver dine processor, så du kan bruge tid på produkt, salg og marketing.

Vi har stor erfaring med at skalere med start-ups, fra en håndfuld abonnenter til et 6-cifret antal abonnenter, og har gjort netop det flere gange – og det kan vi, fordi Upodi er en platform du skalerer på og med - det er fundamentet for din forretning, uanset hvor stor du drømmer om, at den skal være. 

Alle iværksættere, hvis virksomhed bygger på en kommerciel model, der indeholder gentagende betalinger, har interesse for Upodi.
Om du har 1 eller 100.000 kunder, så står vi klar til at hjælpe dig. Du kan være i den spæde start af din rejse eller allerede have bygget en stærk forretning, som du søger at effektivisere.

Hvad tilbyder Upodi?

Overblikket over dine subscriptions.

Du skal bruge Upodi så tidligt i din forretning som muligt, fordi det så bliver gjort ordentligt og du har en platform, der kan skaleres på.

Der findes mange løsninger derude, som er nemme og ikke mindst billige at komme i gang med, til gengæld løber man hurtigt panden mod en mur i forhold til teknologiske begrænsninger.

Brug Upodi og undgå netop det, så giver vi dig grundlaget at skalere på – og hvis du allerede har løbet panden mod føromtalte mur, leder vi dig udenom.

Men hvorfor er det så komplekst at drive en abonnementsforretning? Er det ikke bare at sende/udbyde en vare eller et produkt, og så fakturere et fast beløb i et fast interval? Hvad er det man skal have styr på?

Lad os tage nogle få ting (og så har vi stadig ikke nævnt det hele), du SKAL have styr på:

  • Stamdata, altså kundenavn, adresse og e-mail
  • Juridiske bindinger, hvilke ydelser hører til hvilke kunder. start, ophør, vilkår etc.
  • Priser, produkter og forretningsmodel, hvad koster hvilke ydelser og hvordan/hvornår der er levering. Hvem skal have samlerabat? De opgraderede midt I en faktureringsperiode, hvordan beregnes prisen så?
  • Fakturering, hvornår, hvor meget, hvordan, hvor (hvilken valuta, hvilket land, hvilken moms).
  • Betalinger og betalingsmetode, manuelle fakturaer, kreditkort, GIRO/FI mandater, bank-til-bank eller noget helt andet.
  • Kommunikation og notifikationer til kunder, ved f.eks. fejl i betaling, manglende betaling, velkomst, Win-back.
  • Succes og fiasko. Vækst eller stagnation? Statistik giver dig indblik at agere efter.
  • Compliance. Betalingsloven (AISP, PISP, PCI), bogføringsloven, aftaleloven og ikke mindst persondataloven (GDPR).
  • Systemer og integration – mange systemer. Integration til andre systemer, som økonomi, website, betalingsindløser etc.

Så medmindre du har en forretning, hvor ovenstående 9 punkter ikke er vitale for din succes – så kan det godt være, at du kan klare dig uden et ”Subscription management system”.

Men hvis du har - så behøver du heldigvis ikke bekymre dig om ovenstående, når du har valgt Upodi til at understøtte din forretning, så klarer vi nemlig det hele for dig.

Sådan benytter du dig af tilbuddet:

Tryk på "brug partner", og udfyld formularen.

Læs mere på Upodi.

Upodi | Startup Central