Medlemskabet
Ressourcer
Den træder i kraft d. 1/7 2022
I takt med at vi er blevet mere og mere digitale, så er det kun logisk at måden vi bogfører på, også bliver mere digital.
Derfor er der nu et lovkrav om, at man skal bogføre digitalt i et registreret bogføringsprogram.
Lovkravet er blandt andet indført for, at mindste fejl i bogføringen for de danske virksomheder, når der indberettes skat og moms og så skal den være med til at styrke indsatsen mod snyd.
Personligt ejede virksomhed som har en omsætning på mere end 300.000 kr. to år i streg er omfattet af den nye bogføringslov.
Selskabsformer, altså regnskabspligtige virksomheder er alle omfattet af lovkravet.
Foreninger som har erhvervsmæssige aktiviteter er også omfattet. Det er foreninger, som er moms- og skattepligtige.
Vi har samarbejdsaftaler med 2 registreret regnskabssystemer, som du som medlem af Startup Central kan få en rigtig god pris på.
På Dinero får du 50 % rabat på det første år af Dinero Pro.
På E-conomic får du de første 3 måneder gratis
Så har du været vant til at have fysiske bilag og lave dit regnskab i et Excel ark, så skal du være ekstra opmærksom på lovkravet og der er dermed flere ting, som du skal lave om på i din virksomhed.
Er du det mindste i tvivl, kan du altid række ud til vores coaches på området, de vil hurtigt kunne fortælle dig, om du bruger et regnskabssystem, som er registreret og dermed overholder lovkravet, de kan også fortælle dig, hvad dette lovkrav har af betydning for dig, samt hvordan du skal bogføre.
Få de seneste nyheder fra Startup Central og hold dig opdateret på, hvad der sker i iværksættermiljøet.
Du er nu tilmeldt Startup Centrals nyhedsbrev. Du vil snart modtage relevante og informative nyhedsbreve i din mail.