Introduktion

Hvis du læser med her, har du sikkert gået og overvejet en opstart af webinar i din virksomhed, som samtidig skal kunne generere leads til videre brug.

Først og fremmest handler det om, at lave et topic til dit webinar, som er målrettet til din kundegruppe. Har du f.eks. har et marketingbureau og har fokus på B2B salg og markedsføring af samme, skal du have fokus på et topic så som ”Sådan får du flere kunder, uden at bruge så meget som en krone.”

På den måde taler du nemlig både til deres frygt for ikke at få kunder nok, at miste en mulig kundegenerering, og samtidig taler du til deres drømme om, at få flere kunder i butikken og dermed øge væksten og dermed deres succes.

Hvem skal med på dit webinar?

Du skal gøre op med dig selv, webinar til webinar, hvem dit fokus ligger hos i den konkrete situation. For ønsker du, at skabe endnu mere værdi hos dine nuværende kunder eller hos dem som kender dig, allerede har benyttet sig af din service, som du gerne vil gøre endnu mere trofaste ved, at give dem et bedre indblik i din markedsføring?

Det kan også være helt nye kunder, som du vil ud og have fat i. Her snakker vi ”kold canvas” og du skal her have fokus på SoMe og de steder hvor din kundegruppe integrere. Som sagt skal du fange dem med din overskrift som skal tiltale dem, men du må ej forglemme, at sociale medier er digitalt. Her med mener jeg, at desto bedre du kan fremvise et lækkert og markedsførings rigt content, altså markedsfører dig selv med god grafik og opsæt, desto bedre fanger du nye kunder.

HUSK - Hvis du ikke formår, at sælge og markedsfører dig selv til din kundegruppe, hvorfor skulle dine kunder så vælge, at få dig til og markedsfører dem??

Få dine leads i hus

Når du føler du har det rette topic og har udarbejdet det rette content for dit webinar, skal du nu have fokus på, at få dine tilmeldte gjort til leads. Dette kan gøres på flere måder.

De 2 muligheder vi sætter fokus på i dette indlæg er måden, som du får dine fremtidige kunder meldt til på dig webinar. I stedet for blot, at have et åbent webinar, så lav en tilmelding som går på, at de skal tilmelde sig med deres mail eller telefonnummer. På den måde samtykker de på, at du må sende relevant content som stemmer i overensstemmelse med din markedsføring, webinar og fremtidige events.

Skab salg igennem dit webinar

Når du er tæt på, at have gennemført dit webinar, så husk for guds skyld, at du ikke bare får generet salg ved, at håbe de ringer efterfølgende. Dem som stadig er med til slutningen af dit webinar er nemlig nu allerede ”hooked” og dermed, skal du blot have taget dem med det sidste stykke af vejen. Slut derfor dit webinar af med et ekstra godt tilbud, som overvinder 100%.

Få aftalerne i hus, og selv om du give et tilbud nu, behøver det tilbud ikke komme med i næste projekt ved den konkrete kunde. Vi ved nemlig af erfaring, at sikkerhed samt tryghed ved, at være glad og overbevist om, at det man smider penge efter, også gør de vælger samme ydelser ved samme udbyder, næsten på trods af prisen.

Programmer til det bedste udgangspunkt

Joomla​
Joomla er et gratis og open source-content management system til offentliggørelse af webindhold, udviklet af Open Source Matters, Inc. Det er bygget på en model-view-controller webapplikationsramme, der kan bruges uafhængigt af CMS.

Leadpages
Leadpages hjælper små virksomheder med, at få forbindelse med et publikum, indsamle kundeemner og lukke salg. Lav nemt websteder, destinationssider, pop-ups, alarmlinjer og videre.

ClickFunnels
ClickFunnels gør det enkelt for enhver iværksætter, at opbygge deres egen marketingtragt på få minutter og uden, at du behøve at stole på et team af teknikere! Her er du nemlig herre over eget hus.

Alle programmer er utrolig lette at benytte, og 90% af udvalget er GRATIS - Så hvis du stadig går med tanken om, at starte op på webinar, så er der kun en ting at sige, START NU, det vil skabe både branding, kunder og vækst.

 

TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV