Hvad kan jeg hjælpe dig med?

  • At identificere din målgruppes kunderejse ved at forstå deres pains points, behov og ønsker.
  • At udvikle succesfulde brand- og marketingstrategier.
  • At identificere og tilpasse dine budskaber, så de bedst resonerer med den rette målgruppe.
  • At udvikle en effektiv budskabsherarki, der tager højde for din målgruppes behov på forskellige trin af kunderejsen.
  • At styrke dit brands synlighed i enhver situation, lige fra pitchdecks til marketingkommunikation, så du får mest muligt ud af dine marketinginvesteringer.


Min profil

“People will pay more for how a product makes them feel than for what it actually does”
  • Prof. Theodore Levitt, Harvard Business School

Mens de fleste start-ups er dygtige til at præsentere den rationelle værdi af deres produkt eller service og beskrive dets funktioner og målgruppe, har de ofte svært ved at formidle den emotionelle værdi på samme niveau. Desværre er det netop den følelse, som folk ofte lader sig guide af, når de træffer deres valg.

Tag f.eks. Nike løbesko sammenlignet med løbesko fra et ukendt mærke. Selvom de måske har præcis de samme egenskaber, eller det ukendte mærke endda er bedre, vil mange stadig vælge Nike på grund af den følelsesmæssige forbindelse og de stærke følelser, de har for brandet.

Denne forbindelse og de følelser, der opstår, skabes gennem to primære faktorer: branding og markedsføring.

Branding handler om at skabe et brand, der skiller sig ud fra mængden. Det handler om at opbygge en unik identitet, der fortryller og skaber loyalitet hos forbrugerne.

Markedsføring er kunsten at nå ud til din målgruppe og engagere dem på et dybere niveau. Det handler om at forstå deres behov og ønsker og præsentere dit brand på en måde, der resonerer dybt med dem.

Gennem mine næsten 30 års karriere har jeg haft privilegiet at udvikle succesfulde brand- og marketingstrategier samt reklamekampagner for en bred vifte af virksomheder og brancher. Dette omfatter alt lige fra internationale superstjerner og SaaS-virksomheder til bilmærker, sodavandsproducenter, forlystelsesparker, plantebaserede produkter, innovative fintech-startups og meget mere. Jeg har arbejdet på tværs af forskellige industrier og har opbygget ekspertise inden for forskellige sektorer.

Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde på begge sider af spektret, både som CMO og Global Brand Lead på kundesiden samt som Creative Director og Strategic Director på bureauet. Denne alsidige erfaring har givet mig et omfattende indblik i forskellige roller og perspektiver inden for markedsføring og branding.

Ud over min erfaring i erhvervslivet har jeg også haft muligheden for at deltage i flere bestyrelser, hvor jeg har bidraget med min ekspertise. I øjeblikket er jeg også en del af den rådgivende bestyrelse for Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, hvor jeg kan dele min viden og bidrage til udviklingen af medie- og journalistikuddannelserne.

Jeg er engageret i at være en aktiv stemme og bidragsyder til at drive innovation og fremme ekspertisen inden for markedsføring og mediebranchen.

Mit navn er Cris Hödar-Rasmussen, og jeg er en anerkendt og prisbelønnet kreativ brand- og marketingkonsulent. Mit fokus er at hjælpe dig med at få dit brand og budskab til at stå stærkest i enhver situation, lige fra dit pitchdeck, til din marketingkommunikation.