Salg – Få din virksomhed til at vækste | Startup Central
Spiller virksomheden og produktet, så skal dine sælger skills også spille. Her har vi samlet en masse blogs om salg, så du får det bedste udgangspunkt for dit næste salg.

Salg er et af de vigtigste aspekter af en virksomhed, måske endda det vigtigste. For uden salg vil virksomheden ikke have penge til at betale udgifterne og vil derned dreje nøglen om efter kort tid.

Vi oplever desværre at rigtig mange har svært ved at sælge og det er på trods af at de har et fantastisk produkt, som alle kan få gavn af.

Det handler altså om meget mere end at have et fantastisk produkt. Man skal kunne præsentere det rigtigt og have en følelse af situationen og den person man står over for.

Vi har samlet nogle forskellige blogs om salg, som du kan fordybe dig i og finde ud af, hvordan du kan skabe salg i din virksomhed.

 

Skal du kaste dig ud i kold kanvas, altså hvor du opsøger en potentiel kunde, uden at kende noget som helst til dem, så forsøger du at sælge dit produkt. Sælger du over telefonen skal der meget mere til at få et salg end at kunne præsentere sig produkt, heriblandt: tonalitet og tålmodighed. Læs mere om det i bloggen 6 råd til kold kanvas.

 

I denne blog; 5 begyndertips til konverteringsoptimering, finder du 5 tricks til at konverteringsoptimere, som du allerede kan gå i gang med, med det samme. Salg er nemlig ikke bare når du har kunden face-to-face eller i telefonen, du sælger allerede på din hjemmeside og i din markedsføring. Nogle af de tips bloggen indeholder er at du skal vise dine før og efterbilleder og dine anbefalinger.

 

Dine potentielle kunder kigger ofte på din hjemmeside før de beslutter sig for at blive kunde for dig. Der er forskellige måder du kan sikre at din hjemmeside er klar til at skabe salg. Bloggen Sådan optimerer du konverteringsraten på din nye webshop beskriver hvordan.

 

Udsalg, tilbud, kampagner, slagtilbud, ophørsudsalg, mængderabatter, outlet, kært barn har mange navne. Alle disse ord har faktisk forskellige betydninger og regler hvor hvornår de må bruges og om hvad. Dette bliver bloggen Tilbud og udsalg, hvad er forskellen et svar på.

 

Brugen af tilbud er ikke så lige til som så. Der er rigtig mange regler på området og selv små variabler har indflydelse på dem. Desværre der det de færreste som kender til dem og de færreste som rent faktisk overholder dem. Vi har forsimplet det hele i bloggen; Generel brug af før/efter og sparpriser.

 

Vi har oplevet at der er flere som er i tvivl om reglerne for pris, derfor har vi samlet de ofte stillede spørgsmål omkring pris i bloggen Quick guide over ofte stillede spørgsmål pris. Her kommer vi blandt andet ind på prisgaranti, fødselsdagstilbud og normalpris.

 

Bloggen Derfor bliver den billige hjemmeside dyr for dig, handler egentlig om, at hvis du sparer på din hjemmeside så kan du risikere, at du ikke få de samme antal salg, som du ville hvis der var brugt tid og kræfter på din hjemmeside. Hjemmeside er nemlig en stor del af dit salg.

 

Din hjemmeside skal være med til at skabe salg. Et tips til at få dine potentielle kunder til at blive kunder er ved at give noget gratis væk. Bloggen Skal dine www besøgende købe eller skride fortæller hvordan du kan gøre din hjemmeside klar til at sælge.

 

Vi har også nogle vlogs du kan se. Her bliver givet konkrete salgstricks.