Sådan laver du din pitch | Startup Central
Skal du til at lave en pitch, så har Startup Central udarbejdet en pitchskabelon du kan gøre brug af. Her er en guide til hvordan du gør.

Skal du til at søge om funding, så er det altafgørende, at din pitch sidder lige i skabet. Den kan nemlig være med til at afgøre om, du får din investering eller ej.

En picth er en kort præsentation af din virksomhed. Derfor kan du også bruge en pitch til at give kunder og nye medarbejdere en indsigt i din virksomhed.

Din pitch skal derfor indeholde:

  • Hvad laver din virksomhed
  • Hvem er din målgruppe
  • Hvilket behov din virksomhed dækker
  • Hvordan virksomheden differentierer sig fra konkurrenten
  • Hvordan din virksomhed kan skalere

Din pitch sikrer, at du ikke mister tråden undervejs og din modtager får en hurtig præsentation, som de kan tage stilling til med det samme.

Vil du vide mere om pitch deck så kan du læse her.

Som medlem af Startup Central har du mulighed for at udfylde din egen pitch i en skabelon, som vi har udarbejdet og som har gjort, at vi har fået investering.

Er du ikke medlem endnu, så kan du blive det her.

Bliv medlem

Når du er logget ind på din profil, vil nedenstående billede komme til syne. Du har to muligheder for at tilgå pitchen. De to måder er markeret med rødt på nedenstående billede. Du kan trykke på henholdsvis ”Tools” i menuen eller ikonet med værktøjskassen.

Når du har trykket på enten ”Tools” eller ikonet med værktøjskassen, vil du komme frem til alle Startup Central tools, scroller du lidt ned vil det nedenstående billede til venstre vises på din skærm. Her kan du trykke på ”Ny pitch” og begynde at udfylde skabelonen. Du kan også se de pitches du allerede har lavet. De fremgår under ”Afsluttede pitcher”. De pitcher du endnu ikke har færdiggjort ligger under ”Åbne pitcher”.

Du kan altid rette i dine pitcher. De afsluttede pitcher kan du sende til vores coaches igennem platformen. Det gør du ved at vælge den coach, du gerne vil sende din pitch til og så vælge den pitch du gerne vil sende, som vist i nedenstående billede til højre.

Trykker du på ”Ny pitch” vil nedenstående bilede til venstre vise sig. Her udfylder du de to felter. Giv din pitch et unikt navn, så du kan skelne den mellem de andre pitches du laver.

Tryk på den røde knap nederst i venstre hjørne med teksten ”Start med at lave din pitch deck”. Når du har gjort det, vil nedenstående billede til højre vise sig.

Her ser du alle punkterne som er vigtige for din pitch. Det er ikke nødvendigt at udfylde alle punkterne med det samme, udfyld dem som giver mening for dig og din virksomhed. Og husk på, at du altid kan vende tilbage og ændre i dem.

Du kan springe frem og tilbage i din pitch ved at trykke på knapperne ”Forrige” og ”Videre” nederst på skærmen.

På ovenstående billede i menuen til venstre ser du ”flueben”, disse markerer, at du har udfyldt alle felter i det punkt. De ”3 prikker” fortæller, at du har udfyldt nogle af felterne under punktet.

Har du ikke tid til at udfylde hele din pitch kan du altid trykke ”Gem som kladde” nederst i venstre hjørne. Så vil de være gemt under ”Tools” à ”Åbne pitcher”.

Når du har udfyldt alle felter, som du fandt relevante, så trykker du på ”Markere som afsluttet”. Du kan finde dine afsluttede pitches under ”Tools” à ”Afsluttede pitcher”. Som tidligere nævnt kan du altid gå tilbage og ændre i den.

Har du spørgsmål til din pitch kan du altid kontakte vores coaches – læs en guide til, hvordan du gør det her.

Download din pitch

Gå ind på din afsluttede pitch du vil downloade. Tryk på ”Vis som én side” nederst i venstre hjørne og følge instruktionerne vist på nedenstående billeder.

Du har nu din pitch som en HTML-fil. Skal den være en PDF skal du blot trykke CTRL+P og gem som PDF.

 

Tøv ikke med at tage fat i vores coaches, hvis der er noget du er i tvivl om.