Sådan redder du din startup | Startup Central
Når du starter virksomhed, er der mange bolde i luften. Virksomheden kan hurtigt tage fart og så mister man overblikket. Her får du første del af et eksempel på en virksomhed, som har rivende succes og som gør brug af værktøjer, for at holde styr på det hele.

Alle, der starter e-handelsvirksomheder, drømmer om hurtig vækst, mange kunder og stort salg. Men er du egentlig klar til det? Det er ikke let at være ejer af en ny virksomhed. De daglige udfordringer, man møder som chef, produktudvikler, marketingspecialist, bogholder og meget mere, kan hurtigt blive overvældende. Specielt når e-handlen begynder at eksplodere i vækst. For at gøre det nemmere at forstå, hvordan du ændrer en daglig række udfordringer til en succes, har vi forberedt en historie om en iværksætter, som; for at sige det mildt; bare ikke var helt klar.

 

 

Mød Mads Hansen, der er den stolte ejer af PractiCraft. PractiCraft sælger håndlavede, praktiske dekorationer til hjemmet gennem Shopify. Han transformerer dagligdagsobjekter til nyttig kunst. Virksomheden går godt og Mads begynder langsomt at få nok salg til at kunne klare sig økonomisk uden at have andet arbejde. Hans produkter er relativt dyre og han har ikke mange kunder på samme tid, så han har aldrig travlt med kundeservice. I øjeblikket tjekker han løbende notifikationer på forskellige apps, mens han arbejder. På den måde er han i kontakt med kunderne.

  • 5 kundehenvendelser pr. dag pĂĄ forskellige kanaler.
  • 5-8 timers arbejde pr. dag.
  • Overvejende glade kunder.

Side om side med videoer af kurve, stativer og stole har Mads lige postet en TikTok af den nyeste opfindelse: En walk-in kæledyrsseng med en blomsterkrukke på toppen. Videoen er gået viralt, Mads’ sociale medier eksploderer og PractiCraft har snart udsolgt på alle hylder.

 

 

Mads har travlt med at pakke og sende produkter. Virksomhedens sociale medier begynder at blive fyldt med negative kommentarer, men han har ikke tid til at svare på dem alle. Nu arbejder han 10-12 timer om dagen, uden at han har en dag fri til at tage sig alle de nye ordrer. Det reelle problem har luret under overfladen hele tiden, da Mads aldrig har haft tid til kundeservice og antallet af kundehenvendelser kom helt ud af kontrol. Kunderne prøvede at få fat på ham gennem sociale medier, e-mail, Shopify og på telefonen. Manglende svar skabte frustrationer og nogle begyndte endda at kalde PractiCraft for en fupvirksomhed. Det er sådan Mads’ drøm endte som et sandt mareridt.

 

  • Utallige kundeservicehenvendelser pr. dag pĂĄ forskellige kanaler.
  • 10-12 timers arbejde pr. dag. Ofte ogsĂĄ i weekenden.
  • Mange utilfredse kunde.

 

Det største problem for Mads er kaosset. Kunder prøver at få fat i hans e-handel virksomhed gennem Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok, E-mail og Shopify. Han har ikke længere mulighed for at holde styr på alle henvendelserne.

Mads beslutter sig for at finde ud af, hvordan han kommer ud af den stressende situation og dermed redder virksomheden. Han falder over Omnichannel kundeservice og det virker til at være løsningen.

Opdag flere spændende fakta om Omnichannel ved at downloade en infografik fra Zendesk

Med Omnichannel kundeservice fra Zendesk, vil Mads være I stand til at:

  • Lade kundesamtaler flyde gennem flere kanaler – Det betyder, at kunderne kan bruge deres foretrukne mĂĄde at kontakte PractiCraft.
  • Yde service fra en interface, som er nem at operere pĂĄ. PĂĄ denne mĂĄde kan Mads hĂĄndtere alting selv fra begyndelsen. I fremtiden kan han ogsĂĄ ansætte en medarbejder, som hurtigt kan lære at bruge den nye interface.
  • Styre driften ved kryds-kanal rapportering. Det tillader Mads at svare pĂĄ en Instagram kommentar, en e-mail og et telefonkald pĂĄ samme tid.

Mads følte, at dette kunne blive en ny start for hans virksomhed. Omnichannel er superfedt! Med Zendesk kan han bruge forskellige integrationer, samle værdifulde statistikker, spare en masse tid og øge tilfredsheden hos PractiCrafts kunder. Måske endda tilbyde arbejde til alle vennerne!

Følg med i 2. afsnit, hvor Mads implementerer det nye system, og se hvordan det booster hans virksomheds salg!

Start dit Omnichannel eventyr nu! Kontakt os gerne! Vi glæder os til at høre fra dig.