Markedsføring | Startup Central
Vi har samlet en masse blogs om markedsføring, det inkluderer blogs om: SoMe, podcast, liveshopping/liveauktioner, influencermarketing, branding, nyhedsbrev og meget mere.

Markedsføring er et kæmpe område og har rigtig mange variabler. Vi har samlet en masse blog til dig og der kommer hele tiden flere til, så hold dig opdateret under kategorien Salg & Markedsføring.

Det er de færreste virksomhed som ikke arbejder med markedsføring af den ene eller anden art. Det handler om at komme ud med sine budskaber og vise verden at man eksisterer. Her er markedsføring en afgørende faktor.

I nedenstående vil du kunne finde blogs om sociale medier, influenter, e-mailmarketing, branding, nyhedsbrev og meget mere.

Sociale medier

De sociale medier er selvvalgt, når vi taler om markedsføring. Derfor er det også vigtigt at vide hvordan de forskellige sociale medier fungerer i dag, der er nemlig rigtig mange forskellige medier at tage fat i og man skal ikke bruge kræfter på dem alle, man skal vælge de ud som giver mening for netop din virksomhed. I bloggen ’Sociale medier i dag’ får du et overblik 4 medier, henholdsvis TikTok, Instagram, Facebook og LinkedIn.

 

Har du besluttet dig for at arbejde med LinkedIn, så er det et oplagt sted at få en professionelt og værdifuldt netværk. LinkedIn er kendetegnet for at være professionelt og business. I bloggen ’7 råd til selvstændig på LinkedIn’ får du råd til hvordan du optimerer din profil bedst muligt og hvordan du agerer bedst for at få det meste ud af LinkedIn som muligt.

 

Vil du gerne knække koden til brugen af Instagram om virksomhedsprofil? Så er bloggen ’Instagram for virksomheder’ præcis den blog du skal læse.

Instagram er et godt sted at få brand awareness, nemt at interagere med din målgruppe og kan skabe vækst på bunden.

Bloggen kommer ind på hvordan du bedst kommer i gang og hvilke ting du skal huske, samt hvilket content der egner sig bedst på Instagram.

 

Det handler om at kende trickene til at blive set af sin målgruppe på Instagram. I bloggen ’Sådan bliver du mere synlig på Instagram’ får du disse tricks. Bloggen kommer blandt andet ind på 80/20 reglen, hashtags, reels og meget mere.

 

Din Instagram profil kan være med til at skabe mere awareness, men det kræver at den spiller og at du gør en indsats. I bloggen ’Sådan skaber du en Instagram profil der får følgere’ får du tips til hvordan du farver og bibeholder dine følgere. Den kommer blandt andet ind på farvetema, din bio og dit content.

Podcast

Leger du med tanken om at lave din egen podcast, men er du ikke helt overbevist om, om du skal gøre det. Så bliver bloggen ’7 gode grunde til din virksomhed skal have en podcast’ en super forklaring på hvorfor du skal gøre det.

Det er blandt andet et godt brandingværktøj og supplement til din markedsføring og så er det bare blevet rigtig populært at lytte til podcasts.

 

Vil du gerne lave din egen podcast, så giver bloggen ’Sådan laver di en podcast’ dig viden om hvad du skal være opmærksom på. Først og fremmest skal der være styr på dit navn, derefter udstyr og det behøver ikke være avanceret eller dyrt. Derefter kommer der en masse forberedelser og så skal den lanceres.

Liveauktioner / liveshopping

I takt med Corona blev det endnu mere attraktiv med liveauktioner, det gjorde det fordi man jo ikke kunne komme ud i butikkerne under nedlukningen, men folk havde ikke mistet lysten til at forkæle sig selv og shoppe og gaven til svigermor skulle jo også købes. Så liveauktioner fik virkelig et boost. I bloggen ’Liveauktioner og live shopping – fremtidens salgskanal’ kan du læse om hvad liveauktioner kan gøre for din virksomhed.

 

I bloggen ’Live shopping er det nye sort på Facebook’ får du en guide over hvordan din virksomhed kan lave live shopping. Du får viden om hvordan du gør din live shopping så nærværende som muligt. Det kræver ikke den store tekniske viden at lave disse live shopping.

Influencermarketing

Du har måske hørt om influencermarketing, men du ved ikke helt om det er noget for din virksomhed. Det kan jeg fortælle dig at det er det, influenter kommer ud til et stort publikum og på en mere troværdig måde end din virksomhed kan.

I bloggen ’Skab vækst i din startup med influencer marketing' får du først en kort introduktion til influencermarketing og derefter 6 råd til omkring influencermarketing. Du skal blandt andet overveje din målgruppe, din økonomi og valg af rette influenter.

 

En influencer kampagne er ikke bare lige til, der er mange ting som der skal holdes styr på. I bloggen ’6 ting du ikke skal gøre når du laver influencer kampagner’ bliver du gjort opmærksom på de typiske fejl man begår, når det er første gang man laver en influencerkampagne. Heriblandt er at man glemmer at kigge på datene, at man ikke angiver at det er reklame og at glemmer at evaluere.

Branding

Mange kender til begrebet branding, men ikke alle forstår at bruge det korrekt i sin virksomhed, så det giver den merværdi, som branding kan. Del 1 af brandingserien ’Branding – hvad, hvorfor og hvordan’ kommer ind på oplevelsesøkonomi og transformationsøkonomi. Her handler ikke kun om dit produkt og det du tilbyder, det handler lige så meget om alt det omkringliggende, som giver produktet merværdi.

 

Del 2 ’Branding- hvad, hvorfor og hvordan’ kommer ind på hvad branding egentlig er og hvad der er vigtigt at have med i tankerne når vi taler om branding. Du skal her definere hvem du og din virksomhed er eller hvilket udtryk I gerne vil have og hvilken reaktion det gerne skulle fremprovokere hos forbrugeren.

 

I 3 del af ’Branding – hvad, hvorfor og hvordan’ beskriver hvad det er du skal gøre. Her kommer bloggen ind på bandpersonlighed, dine medarbejdere, storytelling og autenticitet. Husk på at branding er ikke noget som er kortsigtet, det tager lang tid at bygge et brand op. Og så er det vigtigt at man tilpasser sin branding efter tendenser og trends i verden.

Nyhedsbrev

Du tænker måske at et nyhedsbrev ikke er vigtigt for din virksomhed, at det ikke kan give dine kunder mere værdig eller være med til at give dig flere kunder. Men der tager du fejl. I bloggen ’Derfor skal du have et nyhedsbrev’ kan du læse om hvorfor det er vigtigt med et nyhedsbrev og hvad et nyhedsbrev kan gøre for din virksomhed.

 

Du er nu overbevist om at du skal have et nyhedsbrev, nu handler det så om at få folk til at læse dit nyhedsbrev. Der er forskellige måder du kan få folk til at tilmelde sig dig nyhedsbrev, heriblandt freebies, såsom en e-bog, tjekliste eller guide. Bloggen ’Sådan får du læsere til dit nyhedsbrev’ fortæller mere om hvordan du får folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev.

 

Bloggen ’Sådan får du dine læsere til at handle’ handler om hvor du får dine læsere til at handle som du ønsker. Du har jo lavet fantastisk indhold og brug meget tid på dine nyhedsbreve, så hvorfor handler dine læsere ikke. Nogle af de tiltag som bloggen kommer ind på er CTA, som ikke koster noget for læseren samt at dele ud af din viden helt gratis.

Blandet:

Gamification er ikke et begreb mange kender til, men det giver god menig at indtænke det i din markedsføring. Bloggen ’Gamification for begyndere’ fortæller dig hvordan du kan påvirke og motivere dine besøgende via adfærdspsykologi. Den giver dig konkrete værktøjer som du nemt kan implementere i den markedsføring, så du får dine besøgende til at agere som du ønsker.

 

Vi må bare anerkende det, det tager lang tid at lave god markedsføring. I bloggen ’21 måder at spare tid på som marketingsmedarbejder’ får du konkrete tips til hvordan du kan minimere den tid du bruger på at lave marketing. Nogle af tipsene er at du skal lave dit inspirere af andre, prioritere dine sociale kanaler, automatisere, genbruge og meget mere.

 

En afgørende ting for markedsføring er at få kunderne til at komme sig. Kunderne bliver hele tiden udsat for informationer som de skal tage stilling til, så der er en masse konkurrence om deres opmærksomhed. I bloggen ’Sådan skaver du indhold der giver efterspørgsel’ får du tips til hvordan du bedst gør dette med dit indhold.

 

E-mailmarketing er en god måde at kontrollere kunderejsen og segmentere dit indhold. I bloggen ’Hvilket e-mailsystem skal jeg vælge?’ giver dig en tjekliste du skal gennemgå når du vælger e-mailsystem. Derudover giver bloggen en oversigt over forskellige mailsystemer du kan vælge imellem.