Hop med på den nye trend og sælg dine varer online. Online live shopping er meget effektivt. Kunden ser og køber din vare hjemmefra sofaen.

Vi shopper i frokostpausen, fra sommerhuset og hjemme i sofaen.

Corona pandemien har rykket mange af vores shopping vaner online. Vi blev lige skubbet ud fra den høje vippe der. Både butikker og kunder blev udfordret, da vi ikke måtte komme i nærheden af hinanden. Men nye vaner har set dagens lys - og rigtig mange er blevet fortrolige med online shopping.

Butikkerne har været nødt til at tænke ud af boksen, for at følge med. Nye metoder tages i brug og sociale medier er for alvor blevet reelle salgskanaler.

Live salg på Facebook har vist sig at give imponerende resultater på bundlinjen for mange butikker og webshops.

Live salg på Facebook skaber nærvær i en online tid

Den store succes, som mange butikker oplever med live salg, skyldes selvfølgelig først og fremmest kunderne, som har købt ind på konceptet med raketfart.

Corona nedlukningen har helt sikkert også gjort sit til at sætte fut i udviklingen for salg på sociale medier. Vi har siddet derhjemme for lukkede døre med et brændende dankort i baglommen og været vildt købeklare. Samtidig har vi manglet den sociale interaktion i hverdagen og der har live salg ramt plet på behovet.

Med live salg får vi en smagsprøve på det nærvær, vi har manglet. Selvom det er online, så får vi interaktionen med ekspedienten - og i nogle tilfælde andre kunder.

Sådan foregår Live salg

Det er rimelig let at gå i gang med live salg. Det kræver bare en person med basale tekniske færdigheder og viden om produkterne, som kan streame live på Facebook. Det foregår typisk med et lowkey setup, eksempelvis en smartphone på stativ.

Holder du live salg fra lageret i kælderen, er det en god idé at få opsat god belysning, så kunderne ikke skal gætte sig til, hvad der foregår mellem høje lagerreoler og blinkende lysstofrør.

Så handler det ellers bare om at skabe en god stemning og vise butikkens varer frem - en ad gangen. For praktikkens skyld kan du give hver vare et nummer, som præsenteres sammen med prisen.

Du kan med fordel opfordre kunderne til at slå til med det samme på tilbud og udsalgsvarer. Det har vist sig at have god effekt. Men du kan også sagtens præsentere dit sortiment til normal pris.

Live salget varer typisk en times tid og kan være ret indbringende.

Automatisering med Easy Live Sales

Easy Live Sales har automatiseret store dele af processen og gjort det nemt at skalere salget på sociale medier. Med en live salg robot får du hjælp til alt det administrative i forbindelse med et live salg. Når der er styr på det, får kunden en bedre oplevelse og du får forhåbentlig et større salg.

Live-robotten følger med i din live streaming og kommunikerer med kunderne ud fra dine personlige anvisninger. Den svarer på kundernes kommentarer og sørger for, at de bliver ledt over til din webshop eller indkøbskurv direkte i Messenger, når de har købt en vare. Robotten holder kort sagt styr på alt omkring de konkrete ordrer, så du udelukkende skal fokusere på salget og relationen med kunden.