
Som iværksætter er det for manges vedkommende vores speciale at finde nicher og dygtiggøre os indenfor disse. Er man eksempelvis ejer af en virksomhed, der sælger ud af særlige produkter, der ikke kan fås andre steder, ja, så kan man regne med at få mange besøgende kunder. Det er altid spændende og nyt for en kunde at handle produkter, der ikke er til at få andre steder, men nogle gange kan produkter også være så nye, at kunderne endnu ikke ved, hvad produktet kan gøre godt for. I denne sammenhæng kan det være enormt gavnligt at tilbyde forskellige guides på eksempelvis sin virksomheds hjemmeside, for at kunderne ikke er i tvivl om, hvad de har med at gøre. Hvis du mener, at din hjemmeside kunne have godt af eksempelvis en underside med gode og detaljerede guides, så læs med her.
Derfor er guides en god idé!
Som kunde er det altid spændende at finde et nyt produkt, som ingen andre har, simpelthen fordi det er det første af slagsen på markedet. Dette vil dog også i nogle tilfælde betyde, at produktet ikke er kendt blandt den brede befolkning, og der kan således opstå tvivl om, hvad det egentlig er, der sælges. I sådanne tilfælde kan man som ejer af en hjemmeside, der sælger nicheprodukter, med fordel skrive nogle detaljerede guides, der beskriver produkterne nærmere, samt hvordan de kan anvendes. Dette gælder uanset, om det er nyt sportsudstyr, cremer og skønhedsartikler eller noget helt tredje. For en kunde er det vigtigt, at der ikke opstår tvivl omkring det enkelte produkt, da det ellers kan betyde, at det ikke bliver solgt i det omfang, som det var tiltænkt. Derfor må man endelig ikke undervurdere vigtigheden i at guide kunden igennem formålet med det enkelte produkt – jo mere viden der er tilgængelig, jo større er chancen for, at dine produkter bliver solgt.
Sådan skriver du en guide til dine produkter
Når man som iværksætter selv er godt bekendt med, hvad ens produkter kan tilbyde, kan det i nogle tilfælde være nemt at overse, at kunderne måske endnu ikke ved, hvad det hele handler om. Dette gælder uanset, hvilke produkter det drejer sig om. Sælger man eksempelvis sportsudstyr til den nye og populære sportsgren kaldet padel tennis, så kan man med fordel lave et mindre guideunivers indenfor padel tennis, der lader kunderne vide præcis, hvad denne sport går ud på.
Særligt når det gælder sportsgrene, kan det være hjælpsomt at have en guide, man kan læse igennem som kunde. For nok kan man interessere sig for en ny sportsgren, men hvis ikke man ved, hvad denne går ud på, køber man typisk heller ikke sportsudstyret dertil. Hjælper du dine kunder ved at lave en udførlig guide til, hvad den enkelte sport går ud på, ja, så er du rigtig godt på vej til et godt salg.
Du kan eksempelvis lave guides til, hvordan sporten udøves, hvor det kan gøres samt hvad man har brug for, for at komme godt i gang. Når dine kunder således læser dine guides, så vil der ikke være nogen tvivl om, hvad dine hjemmeside kan tilbyde.