De 3 essentielle email markedsførings flows for webshops | Startup Central
Ønsker du at øge dit salg og omsætning på din webshop? Her er 3 mail flows, som kan hjælpe dig med at gøre det.

Er du ejer af en webshop og ønsker at øge dit salg og din omsætning? Så er e-mail markedsføring et godt sted at starte. Det er en af de mest omkostningseffektive måder at nå ud til potentielle kunder og engagere dem med dit produkt eller din service.

Det kan dog være overvældende at forsøge at finde ud af hvor og hvordan man skal komme i gang. Derfor har jeg sammensat denne "hurtig start" guide, som indeholder de tre vigtigste flows, du skal have sat op med det samme.

1. Velkomst Flow

Et velkomstflow er den perfekte måde at præsentere dig selv og din webshop på. Du ønsker, at din kundes første indtryk af dig skal være positivt, så sørg for at tage dig tid til at lave et par engagerende emails, der introducerer dig selv og giver nyttige oplysninger om din shop.

Dette kan omfatte ting som:

✅ Særlige tilbud

✅ Rabatter

✅ Freebies

✅ Værdifuldt indhold - hjælp dem opnå deres mål

✅ Oplysninger om forsendelsespolitik

✅ Garanti og returnering

✅ Fordelene de vil opleve ved at vælge dit produkt eller service

✅ social proof (glade kunder)

Ved at give værdifuldt indhold i dit velkomstflow vil du ikke blot efterlade et godt første indtryk, men også tilskynde kunderne til at vende tilbage i fremtiden.

Husk på, at hvis du planlægger dit velkomstflow ordentligt og målrettet, vil det have stor betydning for dine kunders oplevelse og loyalty. Ved at følge disse anbefalinger er du godt på vej mod succes!

2. Tabt Kurv Flow

Tabt kurv flows er emails der sendes ud, når en kunde har forladt sin kurv uden at fuldføre checkout-processen. Dette er en fremragende mulighed for dig som webshop-ejer, fordi det giver dig endnu en chance for at lave et salg.

Nøglen her er timing - sørg for, at du ikke venter for længe, før du sender dine e-mails om mistede kurve. Disse emails kan indeholde:

✅ Gratis forsendelse

✅ Incitament eller rabat

✅ Ofte stillede spørgsmål

✅ Social proof (glade kunder)

✅ Behandling af indvendinger

✅ Fordelene de vil opleve ved at vælge dit produkt eller service

3. Browse Abandonment Flow

Browse flow sendes ud, når en kunde har surfet rundt på dit website, men ikke lagt et produkt i kurven. Disse typer emails er gode til at minde kunderne om de produkter, som de lige har kigget på.

Ligesom tabt kurv emails er det fornuftigt, at disse meddelelser indeholder:

✅ Rabatter

✅ Samt mere information omkring det produkt de har kigget på, typisk i form af et blog indlæg. Når de er tilbage på hjemmesiden, er de et skridt nærmere at købe dit produkt.

Afsluttende ord:

Email markedsføring er et effektivt værktøj for webshops, der ønsker at øge deres salg og omsætning hurtigt og nemt. De tre vigtigste typer af flows, som du skal oprette med det samme, er:

✅ Velkomstflows

✅ Tabt kurv flow

✅ Browse abandonment flow

De tjener hver især forskellige formål, men hjælper alle med at skaffe mere omsætning i sidste ende. Med disse strategier i baghånden, burde du være klar til hurtigt at opsætte de 3 vigtigste flows til din webshop i dag!