5-trins-guide: Kom godt i gang med en webshop hos DanDomain | Startup Central
Guiden til hurtigt at komme i gang med din webshop. Det behøver ikke være svært, og derfor har vi gjort det nemt med en webshop hos DanDomain.

Skal du have en webshop, og har du brug for gode rĂĄd indenfor drift af en webshop?

SĂĄ er DanDomain lige stedet for dig!

DanDomain er en af landets største webshopudbydere med +6.000 kunder. Vi er derfor erfarne indenfor vores felt og ved hvad vi taler om, når vi guider vores kunder.

Vi har lavet en guide, så du hurtigt kan komme i gang med din webshop. Det behøver ikke være svært, og derfor har vi gjort det nemt med en webshop hos DanDomain.

Følg de nedenstående 5 steps! Så kommer du godt fra start og er et skridt nærmere på at få succes med din virksomhed.

  • Step 1 - Opret din webshop

Først og fremmest skal du have oprettet en webshop. Ligegyldig om du ønsker at sælge B2C eller B2B, så er du i trygge hænder hos os. DanDomains webshopsystem er et af landets mest populære platforme og indeholder alle features og apps, som du har brug for.

Vi tilbyder gratis opstartskurser til dig, hvis du har brug for en hjælpende hånd til at komme godt fra start med DanDomains webshop løsning. På nuværende tidspunkt afholdes vores kurser online.

Se de aktuelle kurser her.

Har du et medlemskab hos StartUp Central, kan du få en webshoppakke hos DanDomain til 1 kr. Her får du 6 måneder med en Start-Up webshop og 1 års ejerskab af et dk-domænenavn inkl. registrering. 

Denne webshoppakke indeholder:

  • Gratis OnPay betalingsløsning (læs step 4)
  • Fri, dansk support
  • Nyttige funktioner bl.a. rabatkoder, gavekort og markedsføring pĂĄ Google mv.
  • 1 sproglag
  • Gratis tilmelding til nærmeste opstartskursus
  • Adgang til online hjælpeunivers med over 100 hjælpeartikler

    Får du brug for flere funktioner, kan du nemt og hurtigt få en større pakke. Vi tilbyder nemlig 4 webshoppakker i forskellige størrelser og til forskellige priser.
    Se vores priser og webshop pakker her.

Har du brug for sparring til at finde den rigtige løsning til dig, så er du velkommen til at skrive eller ringe til os.

 

  • Step 2 – Design din webshop

Næste step er at designe din webshop. Hos DanDomain har vi stakkevis af designskabeloner, hvor du kan vælge netop det design, der passer til din virksomhed. Ud fra disse skabeloner kan du tilpasse designet med dit eget logo og farver samt andre justeringer, så din webshop får et personligt udseende.

Her kan du frit vælge mellem 22 flotte designs, der alle er gratis. Søger du et design, der er lidt mere specielt, så har vi også 12 premium designs.

Hvis du leder efter et design, der er unikt og udover det sædvanlige, så har vi i DanDomain et stort netværk af designpartnere, som er klar til at hjælpe dig. Se alle vores partnere her!

Uanset hvilket design du vælger, så er de alle responsive. Det betyder, at vores designs ser godt ud på alle enheder ligegyldig om du er på mobilen, tablet, pc eller en fjerde enhed.

Vi har samlet nogle succeshistorier fra andre virksomhedsejere, der har webshop hos os. Brug dem til at fĂĄ inspiration til din egen webshop.

  • Step 3 – Tilføj dine produkter

Når du har designet din webshop, er du klar til at tilføje dine produkter til din webshop.

Faktisk kan du komme i gang allerede nu ved at oprette en demo. Det er gratis og 100 % uforpligtende! Med en demo kan du oprette dine produkter, give dem titel, pris og billede. Snart kan du se din webshop tage form. Opret din gratis demo her

Har du brug for hjælp til, hvordan du konkret opretter produkter i din DanDomain Webshop?

Så læs denne hjælpeartikel fra vores Hjælpeunivers.

Ved du endnu ikke hvad du gerne vil sælge, så læs mere her og bliv klogere på, hvad du kan sælge i din webshop.

  • Step 4 – FĂĄ betalingssystem & indløsningsaftale

Dine produkter står nu skarpt på din webshop, men for at dine kunder kan købe og betale for dine produkter, skal du kunne tage imod kreditkort som Visa og Dankort. Derfor har du brug for et betalingssystem, før du er klar til at sælge.

Som nævnt tidligere får du gratis OnPay betalingssystem med i din start-up webshoppakke. OnPay er ejet af DanDomain og er et sikkert system, hvor du kan etablere kortbetaling på en billig og simpel måde.

Udover et betalingssystem, har du også brug for en indløsningsaftale. For at du kan udnytte dit OnPay, har du brug for en indløsningsaftale med én af de 4 samarbejdspartnere, DanDomain har på området. Vælg en indløser og læs mere her.

Betalingssystem og indløsningsaftale kan være svært at forstå. Har du brug for hjælp til opsætningen, så kan du læse denne hjælpeartikel eller ringe til os!

  • Step 5 – FĂĄ fragtaftale

Næste skridt er fragt og levering, som er en vigtig del af salgsprocessen. Før at du kan få dine produkter ud til kunderne, har du brug for en aftale med ét eller flere fragtfirmaer. I Danmark er de mest almindelige PostNord, GLS, CoolRunner, DAO, Bring m.fl.

Startup Central har en fordelsaftale med GreenWay Logistics hvor du får billigere priser, end hvis du selv kontakter et fragtfirma. Læs mere om GreenWay Logistics her.

Vi anbefaler en fragtaftale, hvor dine kunder har mulighed for at vælge imellem flere pakkeløsninger. Det kan bl.a. være en fordel for dine kunder selv at vælge, hvilken pakkeshop deres produkt skal leveres til. Derudover foretrækker nogle kunder at betale ekstra for hurtig levering, hvilket også kan være en relevant funktion at have i din pakkeløsning.

Du kan også overveje, om du vil bruge dropshipping. Her pakkes og sendes dine produkter direkte fra leverandøren og til kunden, hvilket både kan give særlige fordele, men også ulemper. Læs mere om dropshipping her.

Dine fordele hos DanDomain

DanDomain tilbyder et af de førende webshopsystemer i Danmark. DanDomains webshop-løsning stiller en platform til rådighed, hvor du ikke skal bekymre dig om sikkerhed og opdateringer. Lad os stå for teknikken, så du kan bruge tiden på at køre din virksomhed og få kunder i butikken.

Med en webshop hos DanDomain kan du frit benytte vores supportafdeling. Her sidder vores eksperter klar til at hjælpe dig med alverdens spørgsmål, som du ligger inde med. Alle ugens dage, året rundt står vores support til rådighed for dig både via mail og telefon.

Udover support har DanDomain mere end 40 forskellige partnere, du får adgang til. Her kan du få hjælp, gode tips og vejledning med det hele. Lige fra design til SEO og alt i mellem.

Med en webshop hos DanDomain har du over 100 apps og moduler tilgængelig, som du frit kan vælge imellem til at forbedre og udvikle din webshop. Med en webshop hos os er størstedelen af dem gratis for dig at anvende.

DanDomain ligger inde med et stort online hjælpeunivers. Her kan du finde vejledning og guides til opsætning og drift af din webshop.

Året rundt har vi løbende kurser og events, du gratis kan deltage i. Her kan vi bl.a. introducere dig for e-handel, gennemgå væsentlige funktioner i shoppen og fortælle dig om de nyeste trends og tendenser.

Vil du have flere tips og gode råd, kan du læse denne 12-trins-guide, der udførligt gennemgår hvordan du starter din egen webshop.

Og bliver du træt af at læse, så se eller lyt med på Webshop Podcast, der er en dansk podcast kanal, som går i dybden med bl.a. e-handel og markedsføring. Her kan du høre gode tips og tricks til din webshop.

Har du brug for en hjælpende hånd til at komme i gang, så er vores support til rådighed alle ugens dage – året rundt.

Ring til os pĂĄ tlf. 88 77 90 45 alle hverdage mellem kl. 08.00-16.00

eller send os en e-mail pĂĄ support@dandomain.dk